Välkommen!

Välkommen!

Här kommer du att kunna följa ett ämnesövergripande projekt för år 7, där ett av de pedagogiska verktygen är datorspelet Mission Maker. I Mission Maker skapar eleven sin egen spelvärld med karaktärer och problem som ska lösas. Problemen kommer att kräva kunskaper inom antiken som är vårt kunskapsområde. I projektet ingår ämnena svenska, historia, religion, engelska och idrott och hälsa. Följ gärna med i våra med- och motgångar.

Är du nyfiken på Mission Maker? http://www.youtube.com/watch?v=HD1M77n8_oY



onsdag 15 maj 2013

"Man får testa sig fram..."

Hittills har vi byggt upp en värld och ritat av den på ett vanligt papper. Det är för att vi ska kunna orientera oss och hitta rätt till de olika platserna i vår spelvärld. Det var inte särskillt svårt. Igår och idag fick vi börja lägga in frågor i spelet som spelaren måste svara rätt på för att komma vidare. Det var däremot en klar utmaning. Man får testa sig fram helt enkelt. Jag vet inte hur många gånger vi tryckte fel, raderade och tryckte fel igen. Till slut lyckades vi få in en fråga. Tur är väl det att vi är många som ska lära oss samma sak. När vi hittat något nytt kan vi lära varandra. Det kan vara lite knepigt att hålla ordning på alla nya regler man skapat. Speciellt om man glömt att döpa dem. Jag tror man lär sig ju mer man arbetar med det. Snart kommer jag förmodligen glömt att jag överhuvudtaget nämnt att det var svårt att lägga in frågor. Så är det bara...

//Tuva

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar